Fördjupningsvecka och vår IN MY HEART

Jag säger som Borka. Guud vad jag älskar att vara musikestet nu. Idag har vi varit i musikhuset hela eftermiddagen och finslipat på inspelningen på Heaven's on fire som gruppen gjorde igår. (Utan mig. Jag var hemma med illamående, säger vi och förenklar en hel del) Och gud vad kul det var! Att spela in är verkligen great. Älskar att lägga kör. Och lägga annat. Och se hur det blir. Ska se om jag kan lägga in inspelningen här sen, det vore grymt!

Klassen äger. Musikhuset är mysigt. Vi har kul.

En annan sak som bidrog till en bra dag var vädret. Solsken i en fönsterruta på min matta på morgonen inspirerade mig att ta på både vårjacka, vårskor och blommigt. Superhärligt. Att det sen blåste lite kallt gjorde ju inte så mycket.

Vi spelade in till ungefär halv fyra och jag, Johanna och Louisa gick direkt till bussen. (Ååååh, måste bara säga igen hur härligt väder det var! Glad!) Bussen åker förbi Olivias hus. Jag tänker: Hehe Tjollan. Sen kopplar min hjärna att jag ska träffa henne idag. Jag börjar fundera på varför, och kommer snart på att vi ska rida tillsammans. Om ca 20 minuter.

Jag får lite brottom, ringer Björn och berättar situationen, sen springer jag från busshållplatsen. Kommer hem, sliter av mig kläderna och slänger dom lite överallt i huset, drar på mig ridbyxor och går ut och hoppar in i bilen. Detta tog ungefär en kvart.

Det blev en ridtur på en ridväg jag aldrig ridit förut, längre än jag nånsin ridit på Trinny och mycket högre tempo. Med Olivia och Oskar före travade vi en lång sträcka, klättrade både upp och ned, red över broar, passerade hundar och galna löpare i skrikblåa tights och tog till och med ett litet, superjämnt och inte alls hetsigt galoppsprång där i traven. Allt gick superbra. Han är så snäll den hästen. Bäst är vad han är.

Efter ridningen bar det iväg till gymmet med Mia, var där i ungefär en och en halv timme, det blev ganska mycket prat denhär gången. Skönt det med. Och nu sitter jag här, nyduschad med morgonrock och knut i håret. Ska snart käka lite mat innan jag går och lägger mig.

Jag älskar såna här dagar.

Kommentarer
Postat av: Mattsin

I TOLD you :D Fan, jag vill också spela in :P Å andra sidan vill jag först bli frisk och sen jobba upp skriken också :P men jag vill testa hur det blev i rummet efter allt som är nyfixat.



Och jag gillade dina vårkläder idag också :) :P

2009-03-18 @ 21:48:20
Postat av: Martina

Vårkläder är grejen :)

Och jag vill med vara bra på musik och vara musikestet! Fast media är ju inte så pjåkigt heller :)

Postat av: Julia

Vårkläder is thaa shit! Och att vara musikestet också ... Bli det!

2009-03-20 @ 10:35:03
URL: http://enjulia.blogg.se/
Postat av: olivia

fördjupningsvecka in my ass.

2009-03-20 @ 17:45:03
Postat av: Julia

Du är alltid så positiv Olivia. Och ... Dina motkommentarer äger alltid.

2009-03-21 @ 00:25:51
URL: http://enjulia.blogg.se/

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback