Alldeles för många ord om min meningslösa dag.

Jag antog utmaningen att se lite somrigare ut idag och drog på mig shorts i morse. Sen gick jag runt hela dagen och kände mig blottad och svullen. Det var najs.

Nu ska jag inte vara negativ. Jag är ju faktiskt ganska glad.

Ensemblen var inställd så vi slutade runt ett. Redovisningen i historia börjar närma sig så jag satt kvar med gruppen och planerade upplägg och fixade grovjobbet med powerpointpresentationen. Vi var lite förvirrade i början, sen blev vi grymt motiverade och produciva och gjorde ungefär 70% av upplägget inför fredag.

Sedan blev vi trötta, och då googlade vi på bilder på Napoleon och garvade åt hans skrev i stället.

Det var också kul.

Men det var inte historiaredovisningens närmande datum som gjorde mig glad. Jag började nyss fundera över mina bleka ben och olika åtgärder som kan tas till mot dessa, och blev lite konfunderad då den mest uppenbara (slita av sig kläderna och lägga sig i solen) känns lite obehaglig sen förra sommaren då jag fick en massa pigmentfläckar överallt.
 
Ganska motvilligt öppnade jag google igen (google känns som en hemsida som är förknippad med en massa jobbiga saker, av någon väldigt underlig anledning) och sökte lite. Jag blev grymt lättad när träffarna jag fick alla verkade snacka om pigmentfläckar av det slaget som jag har som något som går att få bort. Verkligen gryymt lättad. (Jag blev även lite tacksam över placeringen av pigmentfläckarna i ansiktet, då mina vita fläckar runt ögonen onekligen känns lite lindrigare än en brun, mustaschliknande fläck ovanför munnen)

Så jaa, skönt att man slipper vara fläckig resten av livet helt enkelt. En nackdel är väl dock att krämer mot pigmentfläckar antagligen inte är gratis, så helt o-jobbigt är det inte...

Nu ska jag sluta snacka. Jag snackar alldeles för mycket utan att säga något varken smart eller roligt eller nödvändigt, jag ska sluta med sånt. Tid är pengar.

Förresten, Julia tipsar. Sluta äta p-piller om du planerar att bli brun på sommaren.

Kommentarer
Postat av: Robbin

neeeej inte blottad och svullen, somrig och fin!


Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback