Det är sommar och jag har inte fattat det och jag är blek och jag har ny klänning. (Och jag äger på att skriva fyndiga rubriker)

Idag var en bra dag i skolan. Väldigt givande med resultat från tre prov, varav två nationella, och ett slutbetyg. Alla tre med så fantastiskt lättande resultat, lämnar inte mycket att önska, lämnar mig utan vidare krav överhängandes över sommaren.

(Jag älskar MVG. MVG är min grej känner jag)

Och det var typ första gången sedan läsåret börjat som man får såndär riktig bekräftelse och respons på vad man gjort känns det som, något som man fick mycket mer i nian. Jag har saknat de där vackra stunderna.

Nu ska jag inte prata mer om hur fantastiskt bra jag är utan i stället klaga lite.

Jag har inte riktigt fattat att det är sommar än. Jag går fortfarande klädd i jeans och munktröja. Ja, munktröja! Ni kan ju tänka er växthuseffekten innanför ett säckigt klädesplagg i svart tyg en varm försommardag när gympaläraren fått för sig att hela klassen ska ut på gräsmattan utanför skolan och öva golfsvingar.

(Jag är för övrigt inte så bra på golf)

Efter denhär dagen har jag insett att mina ben faktiskt börjar närma sig skiljsmässan från jeansen. Men med detta följer ett litet problem. 

Alla andra år sedan jag började bry mig om hudton under sommarmånaderna har jag legat och solat sedan i april, men i år har jag fegat så himla mycket på grund av mina himla pigmentförändringar (som jag för övrigt får ungefär panik när jag tänker på), något som syns tydligt på mina ben.

Faktum är att det syns tydligt på hela min kropp.

Blek som ett spöke är jag och det är inte så rolitttttttt. Men i morgon åker byxorna av. Då blir det shorts, eller kanske den vita klänningen som jag gick och belönade mig själv med på Lindex idag efter skolan.

Nu blir det mjukisbyxor. Tja!

Kommentarer
Postat av: Louie

Ni kan ju tänka er växthuseffekten innanför ett säckigt klädesplagg i svart tyg en varm försommardag när gympaläraren fått för sig att hela klassen ska ut på gräsmattan utanför skolan och öva golfsvingar.



haha sofistikerat x)


Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback