Tiden går.

Jag hittade just ett gammalt fotoalbum som min mamma klistrade in i mellan perioden 1980-82. Bilder på min mamma och pappa när dom var runt 20. Lika gamla som vissa av mina vänner. Mamma med röda kinder och leendes på alla bilder. Pappa, till synes utforskandes olika möjligheter med skäggväxt. (Tänk er min pappa i buskig mustasch...)

När jag kollade på alla bilderna från deras fester, deras gamla vänner som vi fortfarande träffar ibland på nyår och sånt - unga, iförda bruna kavajer och clubmasterbrillor. I Beatlesfrisyrer, vindsurfandes på vattenskidsklubben, på maskerad. Och fler än hälften av de par som precis verkar ha funnit varandra på bilderna ...

Gifta idag.

Dom var 20. Det är vi om lite drygt två år.

Kommentarer
Postat av: Karin

Men det var ju annorlunda dåååå! Så funkar det ju inte längre. Medelåldern för att föda barn har ju till exempel höjts med typ tio år sen dess...

2009-05-16 @ 18:38:33
Postat av: Julia

Haha jaa, egentligen så menade jag inte att jag trodde att jag skulle hitta nån att gifta mig med om två år, det blir bara konstigt när man får sånt perspektiv på saken ...


Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback