Upplysta ögonblick

Jag och Jeanette diskuterar i telefon en gammal klappramsa som vi brukade köra på mellanstadiet.

Jeanette - konfunderad: Alltså... "Ändan upp och ned". Vad betyder det?
Jag: Jadu Jeanette ...
Jeanette: Jamen. Är det typ... När man är såhär ... När skithålet pekar rakt upp mot himlen?

Jag är tyst i ett ögonblick, börjar sedan asgarva.

Jeanette: Jamen seriöst! Det borde det ju vara! Vaad?
Jag: ... Jag har aldrig tänkt mig just ändtarmsöppningen som ett föremål som "pekar" på saker.
Jeanette - upprörd och en aning förorättad: ... Du borde vidga dina vyer mera, Julia!
Jag - muttrar: Jag vill inte att du ska vidga mina vyer ...
Jeanette: Jag vill inte vidga dina vyer.

Våran slutsats i efterhand; samtal kan ta intressanta svängar när ingen av de deltagande parterna är särskilt närvarande i dem.

Kommentarer
Postat av: Nettis

Kloka ord av kloka individer


Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback