I'm having trouble sleeping

När man går och lägger sig ska hjärnan stänga av sig. Inte starta någon slags bildspel, speciellt inte ett bildspel som heter "allt du borde göra och egentligen borde gjort för länge sen, eventuellt allt du gjort halvhjärtat och dåligt och borde göra om - i skolan".

Under loppet av sju (ja, sju. Det känns alltid bra att lägga sig klockan elva, även om man inte somnar förrän klockan sex!) timmar arbetar min hjärna högaktivt med att finna ämnen bland mina tankar som kan passa in på den titeln, den lyckas skickligt inkludera samtliga skolämnen på mitt schema.

Vid halv sexsnåret inför jag för femte gången nolltolerans mot skoltankar och börjar i stället tänka på landsbygden, kattungar och blomstrande vallmoängar.

Vid sex somnar jag.

Vid sju vaknar jag.

Godmorgon världen vilken underbar dag.

Nu ska jag dansa i morgonrock och lyssna på min nya favoritlåt
Angela.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback