Jag myser runt och nu ska jag duscha.


Idag har det regnat så mycket att jag blev genomvåt när jag skulle cykla hem till en kompis vid middagstid. Jag cyklar ändå jätte jätte jätte jätte snappt! Sen blev han nästan lika blöt när vi gick och handlade mat. Även fast det inte är så långt. Maten gick bra. Vi skrattade och dog inte. Sen såg Gladiator och hade på oss filt i soffan. Det regnade fortfarande utanför och det var mysigt. Du är bra. 

När jag var på väg till gymmet undrade jag som egentligen var skillnaden mellan det svenska oktobermörkret och det spanska julimörkret. Jag minns när jag satt i ljuset från lyktorna vid poolen, på ett berg i utkanten av en katalansk småstad. Spanjorerna firade midsommar och smällde fyverkerier. Vi såg allt från första parkett, vid en uteplats med fetaost och frukt. Samma natt föddes en liten kusin hemma i Sverige. Det var lika mörkt som nu, var det inte?

Sen fick jag blunda bort det iskalla regnet från ögonen och styra mellan en djup vattenpöl och ett par uppgivet virvlande orangea löv. Då kom jag på det.

Just det. Så var det.

Nu ska jag fortsätta mitt runtmysande och sen gå och lägga mig tidigt. Somnade inte förrän klockan fem i natt och någonstans måste man ju få energin ifrån.


Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback