Lik i garderoben?

Klockan är halv elva höstlovets första kväll, och halsflussade Julia sitter på golvet och sorterar papper ur en garderob som inte rensats på tio år. Det är en spännande upplevelse, jag har hittat allt ifrån en dramatisk story skriven spegelvänt (eller nja, men den nivån) av Julia, fem år som är upprörd över en klädroller till NOhäftet som tillhörde Julia 6b, fullklottrat med hästnamn inramade i hjärtan.

Man kan genom dessa dokument följa utvecklingen från lilla fyraåriga Julia, författare till SAGAN OM KATTEN OCH DEN ANDRA KATTEN till den lyckade, målmedvetna, vässade, stiliga kvinna hon är idag.

En av de mest spännande upptäckterna hittills har varit en liten röd bok märkt LÄXBOK Julia 7b. Där i står allt som nånsin kan behöva vetas om mig och två av mina kompisar från den tiden, våra personligheter, mål och prioriteringar i livet, gestaltat i konversationer.

Och da hottest topic: Klasskamraterna som sitter runtomkring oss. Ovetandes.

Jag utgår ifrån att avsaknaden av en enda läxa i denna läxbok är underförstådd.

Lyssna bara på dethär, en början på en av dessa konversationer: Hej, o onde kollega. Var hälsad.

Säger tillräckligt? Jag tror det.


Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback