Om jag dör kommer tanterna på Konsum att vara dom som saknar mig mest.

Tankar klockan 20.45, Mörbyvägen

"Jag är just nu det största stilmässiga misstaget någonsin."


Ett par svarta fleecebyxor. Redan som nya är dom inte tänkta att ha någon annan funktion än att värma, då under ett par mer karismatiska överdragsbyxor. Jag älskar dessa fleecebyxor av hela mitt hjärta. Dom är som ett hem för mig. Det är något med de små slitningshålen, tightheten kring vaderna och pösigheten i röven. Charm. Kärlek. Skönhet som ingen annan kan förstå.

Ett par beiga uggs. Eller tan, så heter färgen. Det har jag läst. Egentligen så får man inte ha uggs. Det bara blev. Dom kallade på mig. Jag behövde ju aldrig ha på dom när någon såg ... Det blev ungefär varje dagen den hösten. Och vintern. Uggsen slets officiellt ut i våras. Sulan är nedtrampad till tjockleken av ungefär en millimeter. Jag använder dom fortfarande i smyg. När ingen ser. Som nu.

En jättetjock jättemysig jättekorvig jättepösig grå munktröja. Jag köpte den för två veckor sen och haft på mig varje dag sedan dess. Jag har även sovit i den ett antal nätter därbredvid. (Man får göra så när man är sjuk)

Jag tror att vi alla kan dra en likhet mellan de tre nämnda plaggen. Bekvämlighet före skönhet. Billigt. Korvigt. Inte för någon att bli sett. Och hade min outfit varit komplett efter dessa tre, hade det kanske varit okej. Folk hade kunnat titta, förundras lite men sedan rycka på axlarna. Det kanske är ett skämt.

Men additionen av plagg är inte klar. Ovanpå detta ... En marinblå skitsnygg A-linjeformad kappa från H&M. Jättesnygg i teorin. Mindre fin i fel matchning.

Detta var vad som kan kvalificeras som "fel matchning".

Hade jag lite random stött på någon av människorna bakom designen på något av ovanstående plagg hade jag nog blivit avrättad på fläcken för min slakt av deras kreationer. Även fleecebyxdesignern. Så illa var det.

Vart var jag på väg? Konsum. På Konsum och Konsum alone kan jag klä mig såhär. Tanterna på Konsum ser mig för den jag egentligen är. Det spelar ingen roll vad jag har på mig.

Fast nejjustdet. Jag hade ju på mig samma i skolan i tisdags.

Jag har feber. Tror jag.



Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback