Sjuk + gångproblem

Idag bestämde jag mig för att gå till skolan. Jag började ju halv tio så det måste ju gå bra, då hinner man vakna till ordentligt och knarka upp sig lite med KanJang och ingefära ...

Halv tio knackar Karin på min dörr. "Skulle inte du gå till skolan idag?"

Sätter sig käpprak upp.

"Hur mycket är klockan?"

Halv tio.

Det blir ingen svenska alltså. Hinner i tid till matten, inser att vi inte går igenom något jag inte redan kan, inser att det är sista lektionen eftersom att Jimmie är sjuk. Så det var ju onödigt att masa sig upp överhuvudtaget egentligen.

Fast. Som vanligt när jag har varit sjuk så erbjuder jag första dagen av närvaro i skolan (förutom ett mycket fräscht yttre och en vacker o-hes röst) hyperaktivitet. Mina vänner har kunnat konstatera och betrakta denna med lätt avståndstagande leenden.

Sen har dom kritiserat min gångstil. Min hästsvans svänger tydligen när jag går. Det ser tydligen roligt ut.

Jag ska sluta gå.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback