Inte min dag.

Dethär är inte min dag.

För det första så hann jag inte äta frukost i morse. Eller duscha. Eller tvätta håret. Så jag var ful idag och det är ju aldrig trevligt. Sen var det jätteful mat i skolan idag. Den var så ful att jag inte ville äta den.

Det hela har resulterat i att jag är hungrig. Något som gör denna känsla lite jobbig är att pappa har ätit upp all färdigmat förutom den äckliga. Han har även ätit upp all norsk choklad utom sista biten. Och all After Eight utom sista biten.

Som straff åt jag upp den sista biten mandeltårta. Han älskar mandeltårta. Rätt ska vara rätt.

En annan sak som gjort min dag lite småjobbig är faktumet att vi har målare härhemma som drar omkring runt huset och målar taklisterna. Detta innebär att man som boende i huset kanske bör tänka på att vara lite diskretare. 

Jag, som i större delen av mitt liv bott i en stor villa med bra avstånd till grannar och gata vet dock inte vad diskretion är. 

Detta har lett till att jag skämt ut mig vid ett antal gånger under dagen, då jag 1) gått runt i underkläder på morgonkvisten, 2) snubblat framför deras ögon en av gångerna då jag under (vaneenlig) hysterisk morgonbrådska sprang upp för den morgonblöta trappan i trädgården för att i olika omgångar hämta allt jag glömt 3) sjungit och dansat i vardagsrummet.

Hur ska det gå om jag nånsin flyttar till lägenhet?


Diskret? Nääisch!


Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback