Jag fick en födelsedagspresent av Tjollan


Jag vet inte vad som är härligast.

IDÉN: Födelsen av idén i Olivias huvud, att hon skulle vilja ära sin gamle vän med ett e-card föreställande henne dansandes i ett rött fodral med ett huvud tre gånger större än vad som vore proportioneligt. Det hela verkar ju väldigt roligt och relevant.

DESIGNEN och VALET AV KARAKTÄRER: Självklart födelsedagsbarnet själv och självklart Luke Pritchard. Jag kan tänka mig Olivias belåtenhet när hon såg hur e-cardtjänsten klippte bort två tredjedelar av Lukes hårfigur för att leverera en primitiv, aplik look. Valet av bild smickrar Lukes gravt hjärndöda min under de härligt svängiga movesen. Den hysteriska glättigheten hos hans glammiga danspartner framhäver hans slapphet och jämnar ut hela pardansen i perfekt harmoni. Att Luke utöver detta aldrig varit mer lik Mystisk Sim är ett perfekt bär på bakelsen.

KRAV FÖR GENOMFÖRANDE: Min vän Olivia varit inne på denhär hemsidan, JibJab e-cards. Om hon googlade på e-cards eller om hon mindes tidigare erfarenhet av dem kvittar. Det hela är så otroligt härligt att tänka på.

OCH SIST: Att jag garvar mer för varje gång jag ser det och att hela mitt hjärta bankar av uppriktig tillgivenhet till min vän Olivia är ju också ganska roligt.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback